سرخط خبرها

دختری که ظلم به او ملاک شقاوت است

  • کد خبر: ۱۸۰۴۳۱
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
دختری که ظلم به او ملاک شقاوت است
با توجه به مناسبت شهادت جان‌سوز حضرت رقیه (س)، دردانه امام‌حسین (ع)، خوب است که درباره شأن و مقام فرزند دختر و دختران برای خانواده‌ها از احادیث و روایات بیشتر بدانیم.

قصه حضرت رقیه سلام‌ا... علی‌ها قصه زیبایی‌های دخترداشتن و اهمیت تکریم این مخلوقات پربرکت خداست؛ قصه دخترکی است که محبوب و انیس پدر است و محبت‌کردن به او در‌های رحمت خدا را باز و ظلم به او انسان را در دو دنیا منفور و بدنام می‌کند.

روایت‌های زیادی درباره شأن و مقام فرزند دختر ذکر شده است.

با توجه به مناسبت شهادت جان‌سوز حضرت رقیه (س)، دردانه امام‌حسین (ع)، خوب است که درباره شأن و مقام فرزند دختر و دختران برای خانواده‌ها از احادیث و روایات بیشتر بدانیم که ان‌شاءا... خواندن کلام معصومان (ع) در دل‌های ما اثر کند. امام‌صادق علیه‌السلام فرمودند: هنگامی که شخصی دارای فرزند دختر می‌شود، خدای عزوجل فرشته‌ای را به سوی آن دختر نازل می‌فرماید و آن فرشته بالش را بر سر و روی آن دختر می‌کشد و می‌گوید: این مخلوق ظریف و نازک است و شخصی که برای او انفاق کند و از او پذیرایی کند، خدای متعال تا روز قیامت کمک‌حالش خواهد بود.

پیامبراکرم صلی‌ا... علیه‌وآله می‌فرمایند: شخصی که دارای یک فرزند دختر باشد، این دختر برای او بهتر است از هزار حج و بهتر است از هزار جهاد در راه خدا و بهتر است از قربانی هزار شتر و بهتر است از هزار مهمانی‌دادن.

دختری که خدا هم مهربانی‌اش به او بیشتر است. پیامبراکرم صلی‌ا... علیه‌وآله فرمودند: به‌درستی‌که رأفت و مهربانی خدای عزوجل به دختران بیشتر از پسران است.

دختری که در‌های عاطفه و مهربانی است و یگانه نوحه‌گر و عزادار پدر. امام‌صادق علیه‌السلام فرمودند: حضرت ابراهیم خلیل‌الرحمان علیه‌السلام از خدای عزوجل درخواست کرد تا به او دختری کرامت فرماید تا آن دختر پس از مرگ او برایش گریه کند.

قصه دختران در نگاه الهی قصه دیگری است. افرادی که دختر دارند هم به‌خاطر وجود او و به شرط احترام به او، عندا... دارای درجه و مقام خواهند بود.

پیامبراکرم صلی‌ا... علیه‌وآله فرمودند: شخصی که دارای فرزندان دختر باشد و به آن‌ها نیکی کند، از گزند آتش جهنم در امان خواهد بود.

همچنین فرمودند: شخصی که یک فرزند دختر داشته باشد و آن دختر را به نیکی تربیت کند و به نیکی آموزش دهد و از نعمت‌های خداوند به آن دختر ارزانی دارد، این کار موجب دوری او از آتش می‌شود و به‌منزله سپری از عذاب جهنم است.

البته شرایط این دخترداری هم در روایات ذکر شده است که فرمودند: شخصی که دارای فرزند دختر باشد و به آن دختر آزار نرساند و به او توهین نکند و فرزند پسرش را بر او ترجیح ندهد، خدای متعال چنین شخصی را وارد بهشت می‌کند؛ و کسی که دختر، این محبوب خدا را آزار بدهد و بالاتر از آن به دختر یتیمی رحم نکند، دختری که از خانواده پیامبرخدا (ص) باشد، این شخص از شقی‌ترین انسان‌ها و منفورترین آن‌ها در نزد خداوند است.

قصه رقیه سلام‌ا... علی‌ها می‌خواهد شدت شقاوت آن قوم را در پیشگاه جهانیان قرار بدهد و نشان بدهد که تا چه حد دور از رحم و پلید بودند که لعنت ابدی خداوند بر آنان باد. از خداوند بزرگ می‌خواهیم که همه ما را از عمل‌کنندگان به این دستورات متعالی و اهل اکرام و احترام دختران و از کسانی قرار بدهد که با عمل‌کردن به این دستورات، عاقبتشان بهشت خواهد بود، ان‌شاءا....

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->